הישג לש"ס: הצעת החוק דמי אבטלה לעצמאים של ח"כ אזולאי עברה טרומית

איתי גדסי No Comments on הישג לש"ס: הצעת החוק דמי אבטלה לעצמאים של ח"כ אזולאי עברה טרומית

החוק דמי אבטלה לעצמאים שיזם והגיש ח"כ ינון אזולאי עם ח"כ משה ארבל ומספר חכי"ם נוספים שהצטרפו, נותן דמי אבטלה לראשונה גם לעצמאים שהגיעו לחדלת פירעון או שיעמדו בתנאים שיהיו בתקנות. ח"כ אזולאי: "הצעת החוק הזאת היא בשורה אחת לעצמאים שאומרים שאם החוק הזה היה בתקופת הקורונה היינו פותרים הרבה בעיות"

ח"כ ינון אזולאי צילום: פלאש90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

תיקון חברתי: מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה טרומית את הצעת חוק דמי אבטלה לעצמאים של חברי הכנסת ינון אזולאי ומשה ארבל, אליה הוצמדו הצעות של חברי הכנסת אורלי לוי אבקסיס, אלכס קושניר, וחווה אתי עטייה. 37 תמכו ללא מתנגדים וההצעה תועבר לוועדת העבודה והרווחה.

על פי החוק, מוצע להקים ענף ביטוח נפרד לתשלום דמי אבטלה לעצמאים שישולמו להם במצבים של חדילת פעילות מוחלטת או בהתקיים תנאים שיקבעו בתקנות, ולחייב עצמאים בתשלום דמי ביטוח אבטלה בשיעורים שייקבעו בתקנות.

בנוסף, מוצע כי דמי אבטלה לעצמאים יחושבו לפי הכנסה ממוצעת של העצמאי שבעדה שילם דמי ביטוח אבטלה בשנתיים שקדמו למועד האבטלה, וקבלתם תוגבל לשלוש תקופות תשלום מרביות במצטבר במשך חייו של עצמאי.

בדברי ההסבר נכתב: "הפלייתם של העובדים העצמאיים ושלילת זכאותם לדמי אבטלה אינה מתיישבת עם תכליתו של החוק והעקרונות העומדים בבסיס תורת הביטחון הסוציאלי. ענף האבטלה בחוק הביטוח הלאומי נועד בעיקרו לאפשר מינימום של קיום בכבוד לכל אלו אשר נקלעו למצב של אבטלה המתפרסת על פני תקופה של מספר חודשים ולסייע להם לשוב למעגל התעסוקה".

הדברים מקבלים משנה תוקף נוכח משבר הקורונה אשר אליו נקלע המשק הישראלי ואשר צפוי להעמיק בתקופה הקרובה. יצוין כי רובם המכריע של העסקים בישראל הם עסקים קטנים אשר חלקם נמצאים כבר היום בסכנת סגירה.

יוזם החוק ח"כ ינון אזולאי אמר בדיון: "הצעת החוק הזאת היא בשורה אחת לעצמאים שאומרים שאם החוק הזה היה בתקופת הקורונה היינו פותרים הרבה בעיות. אם היה החוק הזה אז גם מורי הדרך היו יכולים להשתמש בו; אם היה החוק הזה זה היה חוסך מאנשים שסובבים אותנו כאבי ראש והיו מביאים פרנסה בשפע הביתה".



0 תגובות